Παρασκευή 27 Ιουλίου 2007

Ακριβές διακοπές

Τα κανάλια μας έχουν ζαλίσει με το κόστος των διακοπών για τον απλό Έλληνα πολίτη. Μέχρι και έναν κακομοίρογλου που πουλάει κουλούρια στο Σύνταγμα έδειξαν για να μας πείσουν. Ο δύστυχος κυρ-Γιώργης δε θα πάει πουθενά την οικογένεια φέτος γιατί πρέπει να δουλέψει, έχει δάνεια και πιστωτικές να ξεχρεώσει και δεν περισσεύει δραχμούλα για διακοπές, ούτε καν στο χωριό του.

Τον πόνεσα πραγματικά τον κυρ-Γιώργη, γιατί είναι ηλίθιος και οι ηλίθιοι δεν πάνε μπροστά στον τόπο μας, εκτός αν είναι αρχηγοί κομμάτων ή υπουργοί, και αυτός δεν είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο. Προσεύχομαι να του πει κάποιος ότι όταν δε βγάζεις πολλά λεφτά δεν παίρνεις δάνεια και εύχομαι να πιάσουν αυτούς που του χορήγησαν πιστωτική κάρτα ενώ δεν έχει το εισόδημα που χρειάζεται για την απόκτησή της.

Έκανα πέτρα την καρδιά μου και έπνιξα τον πόνο μου όταν ήρθε η μαμά και η γιαγιά μου. Τρεις γενιές ίδιων γυναικών (έχουμε πάρει η μία από την άλλη) να βασανίζουν τον ίδιο δύστυχο άντρα. Για να τον ανακουφίσω λίγο, τις πήρα και πλακωθήκαμε στις βόλτες. Πήγαμε στην Αλμυρίδα για φαγητό, για ψαράκι. Πήγαμε σε ένα μαγαζί πάνω στην παραλία, σαν αυτά που φωνάζουν τα κανάλια ότι για να πληρώσεις πρέπει να πουλήσεις ένα νεφρό. Φάγαμε, ήπιαμε και μετά πληρώσαμε 26 ευρώ για τη μεσημεριανή κραιπάλη μας. Στο γυρισμό σταματήσαμε και στις Καλύβες να πιούμε ένα καφεδάκι στην πλατεία. Πληρώσαμε 5 ευρώ για 3 καφέδες και πήγαμε σπίτι να πλακωθούμε στον ύπνο.

Την επόμενη μέρα πήγαμε στο παλιό λιμάνι στα Χανιά, ξανά για φαγητό (δε χορταίνουμε οι άτιμες!). Πήραμε τη βαρκούλα και περάσαμε στο Fortezza. Φάγαμε και πάλι ψαράκι, ξιφία, χταπόδι, ήπιαμε τα ουζάκια μας και πληρώσαμε 50 ευρώ.

Την άλλη μέρα τις φόρτωσα στο αυτοκίνητο και αλωνίσαμε την κεντρική Κρήτη. Πήγαμε στην Κνωσσό (6 ευρώ η είσοδος), στο Ενυδρείο (3 ευρώ η είσοδος, και η γιαγιά δεν πλήρωσε γιατί είναι ΑΜΕΑ, δε βλέπει καλά), γυρίσαμε όλα τα χωριά, φάγαμε παγωτό στην Πυργού (2,40 ευρώ τα 2 παγωτά) και ήπιαμε καφέ στην Αγία Βαρβάρα. Έναν καταπληκτικό freddo. Δύο freddo και ο ελληνικός της γιαγιάς μάς κόστισαν 4 ευρώ. Το μόνο που είχε μείνει ήταν να κάνουμε και μια βουτιά στην Αγία Γαλήνη που αναφέρεται σε όλους τους τουριστικούς οδηγούς. Πήραμε ξαπλώστρες και ομπρέλα, αφήσαμε τη γιαγιά να τρώει την πλούσια φρουτοσαλάτα της με 5 διαφορετικά φρούτα κι εμείς κάναμε απλωτές για να ξεπιαστούμε. Πληρώσαμε 4 ευρώ, όσο έκανε η σαλάτα δηλαδή γιατί η ομπρέλα και οι ξαπλώστρες ήταν δωρεάν. Στο γυρισμό είχαμε κορακιάσει από τον ήλιο και όπου βρίσκαμε περίπτερο σταματούσαμε για νερό. Δίναμε 30 ή 50 λεπτά για κάθε μπουκαλάκι, αναλόγως αν ήταν 500ml ή 750.

Τώρα, 3 μέρες μετά, με 500 χιλιόμετρα βόλτες στην πλάτη και κατά 100 ευρώ φτωχότερες αναρωτιόμαστε: Πού είναι οι ακριβές διακοπές; Σε ποια μέρη πήγαν τα κανάλια και βρήκαν τόση ακρίβεια; Γιατί εμείς γίναμε ρεζίλι ψάχνοντας κέρματα (θα ήταν άκαρδο να δώσουμε 50άρικο) για να πληρώσουμε τον καφέ...

Μήπως πήγαν στην Ελούντα που το δωμάτιο κοστίζει 4.500 ευρώ τη βραδιά; Γιατί εγώ έκλεισα στην Ιεράπετρα με 45 (αρχική τιμή) και μου έκαναν και έκπτωση επειδή δεν τρώω πρωινό. Μήπως η καλοκαιρινή περίοδος είναι νεκρή από ειδήσεις (αν εξαιρέσουμε τις φωτιές) και έπρεπε να βρουν κάτι που θα κρατήσει τον θεατή καθηλωμένο στο κανάλι τους; Και ο θεατής βλέπει τηλεόραση με το ένα μάτι, με το άλλο κοιτάει τα βατραχοπέδιλα που εξέχουν από τη βαλίτσα. Κι ο ίδιος Έλληνας θεατής έχει ξεχάσει εδώ και καιρό να χρησιμοποιεί εκείνο το μικρό αλλά θαυματουργό όργανο που λέγεται εγκέφαλος και έχει μάθει να τα δέχεται όλα χωρίς σκέψη, χωρίς να κρίνει και χωρίς να νοιάζεται. "Πανάκριβες της λένε τις διακοπές; Πανάκριβες θα είναι. Ας αδειάζω λοιπόν τη βαλίτσα, θα κάτσω σπίτι φέτος και με την πρώτη ευκαιρία θα βγω κι εγώ στα κανάλια να κλαίω τη μοίρα μου που δεν έχω λεφτά να πάω τα παιδιά σε μια παραλία".

Πάρτε τους δρόμους και τις παραλίες. Είναι αποδεδειγμένο, το οξυγόνο και ο αέρας της θάλασσας βάζουν πάλι σε λειτουργία τον εγκέφαλο. Χρησιμοποιήστε τον γιατί αλλιώς θα φύγει από το κεφάλι σας για πάντα. Και αν τα βρείτε ακριβά είναι γιατί σας έπιασαν κορόιδο οι 5-10 εξυπνάκηδες Ελληναράδες που καθορίζουν την εικόνα της χώρας μας και επισκιάζουν τους υπόλοιπους 9.999.990 σωστούς επαγγελματίες.